Optimalizace železnice? Obyčejná likvidace!

Když u nás dnes někde padne výraz „optimalizace škol“, kdekdo se pokřižuje, protože tuší, kolik asi pro nebohou školu uhodilo. A přesně stejný význam to má v souvislosti se železnicí.

Tu a tam se nějaká trať rovnou zruší. Nahradí se autobusy (pod záminkou, že jsou rychlejší a levnější, že zajíždí do center obcí,…), které i když jezdí sebelépe, nejsou koordinovány s vlaky. Takže těm, kteří potřebují přestupovat, autobus nepomůže a cestování se jim prodraží a prodlouží, pokud rovnou neznemožní. Když nejde trať zrušit rovnou, chytře se „upraví“ jízdní řád, zruší se některé spoje, udělají se třeba takzvané nepřípoje, kdy člověku přípoj ujede těsně před nosem. Dost cestujících se tak vyžene a už se trať může zrušit pro tzv. nevyužívanost. Konkrétním případem této sprosté a zákeřné taktiky je Kozí dráha, trať číslo 132 z Děčína podhůřím Krušných hor do Oldřichova u Duchcova. A to tu kdysi  jezdily i rychlíky! A není zdaleka jediná.

 

Železnice je složitý organismus, který funguje jako celek. „Optimalizujte“ sebemenší část a poškodíte organismus celý. Zrušte lokálku a ubudou vám i cestující na hlavní trati, kteří na ni z lokálky přestupovali. Uřízněte člověku ruku, a těžce ho poškodíte. I když Vám násilník bude drze do očí tvrdit, že i s jednou rukou se dá žít. Jistěže dá, ale jaký je to život?

 

Takováto „optimalizace“ není nic jiného než likvidace, ovšem vyjádřená jazykem ptydepe, jazykem, který má mást lidi, který má zakrývat skutečnost. Jazykem tak typickým pro totalitní režimy. Jak vidět, ostrůvky totality u nás stále přežívají a vůbec se nezdá, že by měly tendenci mizet. Spíš naopak. Dnes je ale vytváří nikoliv nějaká totalitní politická strana, nýbrž totalitně se chovající politicko-ekonomická mafie, v tomto případě automobilová lobby, pro kterou je železnice nepříjemnou konkurencí.

 

Jestli má vůbec někdo a něco šanci se této mafii postavit, je to co nejsilnější a co nejširší odpor veřejnosti. Například za pomoci petiční akce. Už nejednou se podařilo mafiány pomocí petice zastavit, pokud ovšem podpisy připojilo dostatečné množství občanů. Připomínám  třeba případ historické budovy ústeckoorlického nádraží. Stavbařská lobby spojená se SŽDC, jíž podlehlo i politické vedení místní obce, tlačila na její zbourání a na výstavbu nové, na níž  by si řádně namastila kapsu. Vytrvalý odpor lidí ale nakonec přinutil kazisvěty couvnout. Budova se bourat nebude, dokonce byla vyhlášena architektonickou památkou. A zdá se, že se najdou i peníze na její opravu a že bude dál sloužit svému původnímu účelu.

 

Proto se moc přimlouvám, podepisujte petici proti takzvané optimalizaci železniční dopravy a poproste o totéž co nejvíce svých přítel a známých.

 

Petici najdete zde:

 

http://www.zmenpolitiku.cz/petice/112/proti-optimalizaci-zeleznicni-dopravy/

25.11.2011 Vytisknout Vytisknout
Zpět do sekce Publicistika
(c) Šimon Lomič (simon.lomic@volny.cz)

Zvětši Zmenši