Sedmé výročí zastávky Holý vrch

15. prosince 2002 přesně ve 4.38 zastavil na nové železniční zastávce Holý vrch v České Lípě první vlak, ranní motoráček do Děčína. Byl pěkný mráz, takže jsem stačil udělat jediný snímek, a pak fotoaparát, tehdy jsem měl ještě mechanický, „zamrznul“. A i ta jediná fotografie je tak tmavá, že by ji nebylo možno použít do tisku. Místo ní tedy obrázek z letoška.

Ne každý v zastupitelstvu byl tehdy ochoten podpořit stavbu. Leckdo pochyboval o potřebě právě takové investice, mluvil o zbytečném vyhazování peněz, o tom, že zastávku nebude nikdo využívat. Potřebná usnesení leckdy procházela hodně těsně. Možná i kvůli těm přetrvávajícím pochybnostem se nás té mrazivé neděle na nablýskaném nástupišti sešlo tak málo: přednosta českolipského nádraží, jeden z železničářů a asi i železničních fandů, který se těšil, že bude mít vůbec první jízdenku vypsanou z této zastávky, a já. 

Jsem rád, že přes veškeré tehdejší pochybnosti zastávka dobře slouží, a to nejen českolipským. Kolega, který bydlí poblíž, potvrzuje, jak velké množství školáků a studentů tu každé ráno vystupuje. 

Možná by byl čas uvažovat o dalších zastávkách, současná příprava nového územního plánu České Lípy k tomu přímo vybízí. Jeho již projednávaný koncept ve své dopravní části železniční dopravu dost podceňuje. A přitom jen ona může trochu ulevit stále přecpanějším silnicím, na nichž se už mnohdy více postává než jezdí. Třeba takové Častolovice, které se před několika roky k městu připojily a z nichž je to jen kousek do Manušic, by si železniční zastávku zasloužily.

A nejen kvůli té nápovědě, kterou můžeme už léta vídat na místním vechtru, velkými písmeny vyvedenému názvu obce, připomínajícímu označení železniční stanice.

18.12.2009 Vytisknout Vytisknout
Zpět do sekce Publicistika
(c) Šimon Lomič (simon.lomic@volny.cz)

Zvětši Zmenši