Reklamu na křížaly bych bral

Ad „Reklama na smrt“ (LN 7.10.)

   Souhlasím, že některé státní reklamní kampaně jsou nesmyslné. Ale to neznamená, že by stát žádnou reklamu zadávat neměl. Souhlasím i s tím, že nemá určovat, co a jak jíst a pít. Jenže marná věc, ony to za něj udělají soukromé reklamní agentury, a to s daleko horšími následky pro život a zdraví lidí. Kdopak asi nejvíc naučil děti cpát se hamburgery, bramborovými lupínky a zapíjet to colou?

 


 Takže jakási obranná reklama je plně namístě. Nemá-li nás ta komerční, které jde houby o lidi a jejich prospěch, nýbrž především a hlavně o výdělky, naprosto ovládnout a zotročit, je třeba dávat nějakou alternativní nabídku. Protože kdo o ní neví, nemůže se ani svobodně rozhodovat. Chybí mu vyvážené informace.

 

   Zrovna tu reklamu na křížaly, nebo třeba na přírodní mošt, bych bral. Stromy podél cest doslova přetékají ovocem. Já vím, strašili nás olovem, ale to se už roky do benzínu nepřidává. A škodliviny na zaprášeném povrchu ovoce se docela obyčejně odstraní opláchnutím. Zejména okolo méně frekventovaných komunikací s tím není žádný problém. A přece tahle jablka, švestky, hrušky sklízejí většinou jen vosy.

 

    Zkuste se zeptat v nějakém tom hyper-super-giga-mega na česká jablka! Podíváte se na přepravku, a ono je to z Itálie, nebo z Francie, ale taky jsem viděl jablka z Chile, vše vezené kamiony přes půl kontinentu. A jejich chuť a vůbec kvalita? No, konzumní. Naše ze zahrádky jsou lepší. A jsme si navíc jisti, že to ovoce není vyhnané bůhvíčím, uměle.

 

   Že by tohle všechno lidi nevěděli? Spíš o tom moc nepřemýšlejí. Když plní nákupní košík, honí se jim hlavou tisíce jiných starostí. A holt, v televizi o tom taky nic nebylo…

 

PhDr. Miroslav Hudec 8.10.2008