Když u nás dnes někde padne výraz „optimalizace škol“, kdekdo se pokřižuje, protože tuší, kolik asi pro nebohou školu uhodilo. A přesně stejný význam to má v souvislosti se železnicí.
Železnice je složitý organismus, který funguje jako celek. „Optimalizujte“ sebemenší část a poškodíte organismus celý. Zrušte lokálku a ubudou vám i cestující na hlavní trati, kteří na ni z lokálky přestupovali. Uřízněte člověku ruku, a těžce ho poškodíte. I když Vám násilník bude drze do očí tvrdit, že i s jednou rukou se dá žít. Jistěže dá, ale jaký je to život?
Takováto „optimalizace“ není nic jiného než likvidace, ovšem vyjádřená jazykem ptydepe, jazykem, který má mást lidi, který má zakrývat skutečnost. Jazykem tak typickým pro totalitní režimy. Jak vidět, ostrůvky totality u nás stále přežívají a vůbec se nezdá, že by měly tendenci mizet. Spíš naopak. Dnes je ale vytváří nikoliv nějaká totalitní politická strana, nýbrž totalitně se chovající politicko-ekonomická mafie, v tomto případě automobilová lobby, pro kterou je železnice nepříjemnou konkurencí.
Jestli má vůbec někdo a něco šanci se této mafii postavit, je to co nejsilnější a co nejširší odpor veřejnosti. Například za pomoci petiční akce. Už nejednou se podařilo mafiány pomocí petice zastavit, pokud ovšem podpisy připojilo dostatečné množství občanů. Připomínám třeba případ historické budovy ústeckoorlického nádraží. Stavbařská lobby spojená se SŽDC, jíž podlehlo i politické vedení místní obce, tlačila na její zbourání a na výstavbu nové, na níž by si řádně namastila kapsu. Vytrvalý odpor lidí ale nakonec přinutil kazisvěty couvnout. Budova se bourat nebude, dokonce byla vyhlášena architektonickou památkou. A zdá se, že se najdou i peníze na její opravu a že bude dál sloužit svému původnímu účelu.
Proto se moc přimlouvám, podepisujte petici proti takzvané optimalizaci železniční dopravy a poproste o totéž co nejvíce svých přítel a známých.
Petici najdete zde:
http://www.zmenpolitiku.cz/petice/112/proti-optimalizaci-zeleznicni-dopravy/