Miroslav Hudec
Senát 2008

Ekonomika má podporovat ekologii

Paní Slámová z obchodního úseku Škody Auto si stýská, že ekologicky aspoň trochu šetrnější auta nejdou na odbyt, protože zákazník kouká především na cenu vozu („Škoda tlačí na ekologii, ale zákazníci odolávají“, Právo, 13.12.).


Nedivím se tomu, v Čechách už vůbec ne. Vždyť tady jsme před léty zažili v jedné továrně i stávku proti modernizaci technologie, která by výrazně snížila poškozování životního prostředí, zdraví zaměstnanců i lidí bydlících v širokém okolí. Ovšem kámen v úrazu byl v tom, že zaměstnanci by tím pádem také ztratili nárok na příplatky za práci ve zdravotně rizikovém prostředí. 

Co kdyby však Škoda Auto (a nejen ona a nejen podniky) vzala konečně toto české, a tuším, že zdaleka nejen české specifikum na vědomí, a zařídila se podle toho? Co je neekologické, co poškozuje zdraví lidí, co ničí životní prostředí, to musí být tak drahé, že to odradí i toho největšího špindíru.

Nedomnívám se, že by tohle jak zmíněná pracovnice Škodovky, tak mnozí další, kdo rozhodují v této zemi, nevěděli. Problém tudíž nemusí být jen v myšlení zákazníků.

 

Nový autor 15.12.2010 Vytisknout Vytisknout
Nadpis:
Autor:
Číslo aktuálního měsíce: Ošetření proti spamu
Text:
Zpět na seznam článků
© Miroslav Hudec

Zvětši Zmenši