Miroslav Hudec
Senát 2008

Jak nalákat turisty

Provozovatelé horských středisek si stěžují na úbytek turistů. A leckdo se zamýšlí, jak to napravit. Ale nejsem si jist, zda zrovna šťastným způsobem. Co třeba zlepšit propagaci?, navrhují jedni. Zdokonalit služby, druzí na to. Střediska by měla být dostupnější. Měla by se méně vykrádat auta na parkovištích, zvýšit bezpečnost, vymýšlejí další.


Něco na to všem je. Jenomže to je samozřejmost, to ještě není nic navíc, nic, abychom obstáli v konkurenci horských středisek třeba v Alpách, natož abychom tu konkurenci trumfli. To bychom museli začít uvažovat trochu jinak. Co můžeme nabídnout, co jinde nemají? A nemohla by to být třeba zachovalejší a volnější příroda, méně „průmyslové“ turistiky, lepší VEŘEJNÁ doprava, agroturistika, atrakce typu restaurovaných staveb z doby průmyslové revoluce? Opravené, případně obnovené horské železničky s intervaly městských tramvají v jízdním řádu? V zimě nabídka nikoliv odporně rozsolených silnic, ale bílých, které nekazí dojem ze zasněžené krajiny, kde se třeba dá provozovat doprava saněmi s koňským potahem od hotelu k hotelu, od chaty k chatě, a nejen jako pouhá atrakce? A co třeba nabídka strávení Vánoc opravdu podle tradičních krajových zvyků?

Zkrátka zkusit využít toho, že čím dál více lidí je už přesyceno současným životním stylem a tím, že už je všude všechno stejné a stejně otravné, parkoviště, supermarkety, macdonaldy, jídelníček v restauracích, technický sníh na sjezdovkách. Že by si od toho všeho třeba rádi odpočinuli alespoň těch pár dnů o dovolené.

Jenže my děláme pravý opak, strkáme jim pod nos právě to, co mají všude, čeho jsou přesyceni, a když to nechtějí, soudíme, že jim to hlavně musíme nějak šikovněji šťouchat do krku. Pak se divme, že ztrácejí zájem.

Nový autor 18.12.2008 Vytisknout Vytisknout
Nadpis:
Autor:
Číslo aktuálního měsíce: Ošetření proti spamu
Text:
Zpět na seznam článků
© Miroslav Hudec

Zvětši Zmenši