Dopravní blázniviny. Nebo janouškoviny?

Přestože se na žižkovském nákladovém nádraží stále překládají kontejnery („Nákladové nádraží Žižkov by ministr prodal Praze“, Právo 28.3.), pan ministr s jeho dopravní funkcí dále nepočítá.


Na druhé straně se právě v Praze vydávají stovky miliard na budování silničních obchvatů a okruhů, které mají také těžkou nákladní dopravu vyvést mimo město. Mimochodem, jsou ty těžké peníze z našich daní neodolatelným pokušením pro Janoušky všeho druhu. A stejně se tím moc nevyřeší. Kamionová doprava, vytlačená z jedné čtvrti, vzápětí napadne jako mor čtvrť jinou. Dusící se obyvatelé Spořilova, kteří proti zamoření kamiony před několika dny demonstrovali, by mohli vyprávět.

 

A odpovědní úředníci mají na jejich stesky jedinou odpověď: vše se vyřeší, až se za nové těžké stovky miliard postaví zase pár kilometrů nových silnic. Houby se vyřeší, mor se jen přeplazí o kus dál.

 

Celá léta obyčejní lidé i odborníci poukazují na skutečné řešení – tím je přesun těžké nákladní dopravy zpět na koleje. Desítky let sloužící žižkovské nákladové nádraží je vzorem takového řešení. S jeho pomocí lze i bez kamiónů dopravit v podstatě libovolné množství nákladů až do samého centra Prahy.

 

Přesto ho nechce ministr dopravy, ale nechtějí ho dokonce ani České dráhy, což pokládám za opravdu těžko pochopitelnou bláznivinu. Nebo že by zas nějaká janouškovina kolem územního plánu?                                                             

Nový autor 3.4.2012